16 september 2011

Aanvullend krediet gemaal Ankersmit

In de vergadering van het Algemeen Bestuur (AB) van 15 september jl. hebben wij ingestemd met de verhoging van het krediet voor aanpassing van het gemaal Ankersmit in Deventer met € 885.000. Dit was nodig door onvoorziene aanwezigheid van bodemverontreiniging en explosieven. Stopzetten zou tot nog meer kosten leiden, maar het AB was wel ontstemd over deze forse overschrijding.

Bij brief van 25 juli jl. zijn wij op de hoogte gesteld van forse meerkosten bij de aanpassing van het gemaal Ankersmit. Oorzaken zijn goed toegelicht en ook wat ons betreft was er geen reden om een extra vergadering bijeen te roepen. Zo'n vergadering zou geen invloed kunnen hebben op een beperking van die extra kosten.

De explosieven moesten weg en geconstateerde verontreiniging mogen wij niet laten zitten. Een project als dit kun je ook niet stop zetten bij overschrijding van het beschikbare krediet.

Maar bij een overschrijding als deze, is het altijd goed om te kijken welke verbeterpunten wij hieruit kunnen trekken.

Is het Dagelijks Bestuur (DB) van plan om naar aanleiding hiervan veranderingen door te voeren in uit te voeren werken?

Akkoord met de noodzakelijke kredietverhoging met € 885.000 tot € 3.707.000.