15 mei 2014

Baggerwerk in Kampen en IJsselmuiden

In de vergadering van het Algemeen Bestuur (AB) van 15 mei jl. is gevraagd om in te stemmen met de uitvoering van het baggeren van stedelijk water in Kampen en IJsselmuiden. Daarnaast om daar dan ook een krediet van € 938.600 voor beschikbaar te stellen.

Een les die uit de overname van het stedelijk water van Kampen getrokken moet worden, is dat er voor de overname altijd peilingen worden uitgevoerd of de watergangen voldoen aan de gewenste waterdiepten. Gelukkig lezen wij dat dit bij latere overdrachten inderdaad wel gebeurd is. Wij verwachten er vanuit te kunnen gaan dat dit inmiddels tot de standaardprocedure behoort. Kunt u dat bevestigen?

Goed is het dat wij lezen dat voor het baggerwerk in IJsselmuiden ruimte binnen de begroting gevonden kan worden. Het geld komt echter wel vrij door werken die uitgesteld worden, maar wij krijgen het in latere jaren nog wel voor de kiezen.

Omdat er overlast kan ontstaan, wordt er een inloopbijeenkomst georganiseerd. Kan dan volstaan worden met slechts één inloopbijeenkomst? Is dat niet weinig?
Gelet op het feit dat het reguliere maaionderhoud niet meer uitgevoerd kan worden, gaan wij uiteraard, ondanks een paar kanttekeningen, wel akkoord met dit voorstel.